Description:
Kostenberechnung im Hochbau:
Gegenüberstellung der DIN 276(81) mit der DIN 276(93).
Die Umrechnung von der "neuen" zur "alten" DIN ist maßgeblich für die Berechnung der anrechenbaren Kosten bei der Honorarermittlung.
author(s):
(only for registered users)
file size:
58,43 Kb
File format:
.pdf
Downloads:
590
License types:
This download is available under the following license terms:
  • Legacy License

    The Legacy License grants the User the following use:

    • To use the content provided solely for private, non-commercial purposes.
    • No transfer, delegation or sub-licensing.

    License terms in detail

Start download
Ratings (37)Ø Rating: 7.24High Rating: 10Low Rating: 4
0 votes (0.0% total votes)0 votes (0.0% total votes)0 votes (0.0% total votes)1 votes (2.7% total votes)6 votes (16.2% total votes)3 votes (8.1% total votes)10 votes (27.0% total votes)9 votes (24.3% total votes)6 votes (16.2% total votes)2 votes (5.4% total votes)
12345678910

Comments: (21):

agcs24.06.2011
Rating: 8

genau das, was es verspricht

agcs has at Seminar Papers 2 objects with a user's average rating 8.0.

upsnoah05.08.2010
Rating: 8

gutund bündig

upsnoah has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 8.0.

Architekt-appel15.07.2010
Rating: 7

Gut zu verwendende Übersetzungstabelle. Wenn die Bezeichnungen der Kostengruppen ebenfalls mit dabei stehen würden, wäre die Tabelle für mich perfekt.

Architekt-appel has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 7.0.

baustudio22.04.2010
Rating: 10

alles super :-)

baustudio has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 10.0.

DIN27608.04.2010
Rating: 9

hilfreich, knapp übersichtlich, das ist gut.

DIN276 has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 9.0.

Nikolausi7003.09.2009
Rating: 4

Übersichtlich, allerdings wäre der Umkehrschluss noch interessant, sowie Auswirkungen der neuen DIN auf jetzige Kostenbetrachtungen und Begrifflichkeiten.

Nikolausi70 has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 4.0.

SCHNEEWEISS09.07.2009
Rating: 7

übersichtliche Zusammenstellung, teilweise aber etwas unspezifisch, so dass Fragen offen bleiben. Insgesamt aber eine gute Arbeitshilfe, die mit der neuen HOAI ab Ende Juli 2009 allerdings obsolet wird.

SCHNEEWEISS has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 7.0.

Elric20.11.2008
Rating: 9

Eine gelungene Gegenüberstellung - man sollte die Thematik jedoch noch im Selbststudium vertiefen. Etwa durch selbst zu ertellende Exel-Umrechnungstabellen, Stichwort: Netto-Brutto-Beträge

Elric has at Seminar Papers 2 objects with a user's average rating 8.5.

stefo20.11.2008
Rating: 5

Teils/teils-eine umgekehrte Darstellung wäre noch nützlicher: in welchen Kostengruppen der neuen DIN geht die Alte auf?

stefo has at Seminar Papers 2 objects with a user's average rating 7.5.

ththeilen06.11.2008
Rating: 5

Es ist keine ausführliche DIN-Liste, sondern lediglich eine Auflistung einiger geänderter Paragraphen.

ththeilen has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 5.0.

bresi16.10.2008
Rating: 8

Sehr übersichtlich und gut zu gebrauchen!

bresi has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 8.0.

jenne219.08.2008
Rating: 8

War recht hilfreich und hat mir viel Zeit für eigene Recherge erspart.

jenne2 has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 8.0.

RainerTh31.07.2008
Rating: 8

War sehr hilfreich!

RainerTh has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 8.0.

IBPrib18.07.2008
Rating: 8

ein nützliches hilfsmittel.

IBPrib has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 8.0.

schittig15.05.2008
Rating: 9

sehr hilfreich!

schittig has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 9.0.

cuaxt07.05.2008
Rating: 5

ohne die Kenntnis der (alten) DIN 276/81 ist die Lesbarkeit eingeschränkt.

cuaxt has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 5.0.

nilsh2324.04.2008
Rating: 7

gut und übersichtlich dargestellt!

nilsh23 has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 7.0.

ChristophH15.04.2008
Rating: 8

schön übersichtlich und gut anwendbar

ChristophH has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 8.0.

ahann10.04.2008
Rating: 7

gut zu lesen, gut zu gebrauchen. danke.

ahann has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 7.0.

RainerJung27.03.2008
Rating: 7

Ist hilfreich, gerade wenn man die ganze Zeit nach alter DIN 276 gearbeitet hat und jetzt auf einmal nach der neuen aufschlüsseln muss.

RainerJung has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 7.0.

erlbacher28.02.2008
Rating: 7

Gute Gegenüberstellung

erlbacher has at Seminar Papers 1 objects with a user's average rating 7.0.

Sign in with your archinoah Account

Remember Me

Use this option only on a private computer where others do not have access.

Lost password? | Create an Account